Impact-Site-Verification: 4989104c-4fd7-4ff3-8ed3-6974cc50ba03
Zaplavená ulice s auty a troskami.
Ekonomika a finance

Pojišťovny Zvyšují Odhad Škod Po Povodních

Zářijové povodně v Česku způsobily značné škody, jejichž odhad se nyní zvýšil na 19,3 miliardy korun. Česká asociace pojišťoven očekává, že bude nahlášeno až 100 tisíc pojistných událostí, přičemž většina škod pochází od domácností.

Klíčové Body

  • Odhad škod vzrostl na 19,3 miliardy korun.
  • Očekává se 100 tisíc pojistných událostí.
  • Většina škod pochází od domácností, ale podnikatelé hlásí vyšší částky.
  • Klienti by měli dokumentovat škody a žádat o zálohy.

Nárůst Odhadu Škod

Odhad pojištěných škod, které v Česku způsobily zářijové povodně, se v posledních dnech výrazně zvýšil. Ještě koncem minulého týdne se pohyboval kolem 17 miliard korun, ale Česká asociace pojišťoven ho nyní zpřesnila na 19,3 miliardy korun. Jan Matoušek, výkonný ředitel asociace, uvedl, že očekávají nahlášení 100 tisíc pojistných událostí.

Rozdělení Škod

Většina nahlášených škod, přibližně 68 tisíc, pochází od domácností. Nicméně podnikatelé hlásí vyšší škody, což znamená, že více než 60 procent z odhadované škodné částky pochází právě od nich.

Aktuální Statistika

Podle aktuálních údajů bylo k pondělnímu poledni nahlášeno 49,7 tisíce pojistných událostí v celkové výši 8,4 miliardy korun. Generali Česká pojišťovna hlásila 20 279 škod v předpokládané výši 1,96 miliardy korun, což je nárůst o více než miliardu korun během víkendu. Kooperativa evidovala přes 8490 škod s odhadovanou výší 1,89 miliardy korun.

Regionální Rozložení Škod

Podle mluvčího Kooperativy, Milana Káni, téměř 40 procent nahlášených škod pochází z Moravskoslezského kraje, zejména z okresů Bruntál, Karviná, Ostrava-město a Opava. Klienti také hlásí škody z Olomoucka, Uherského Hradiště a Frýdku-Místku.

Doporučení Pojišťoven

Pojišťovny doporučují klientům, aby co nejlépe zdokumentovali vzniklé škody. Je důležité pořídit dostatek fotografií a vše sepsat. Některé škody mohou být vyřízeny pouze na základě poskytnutých podkladů, což znamená, že osobní prohlídka není vždy nutná. Klienti si mohou také žádat o zálohy, které jim budou vyplaceny do jednoho nebo dvou dní.

Závěr

Povodně v Česku způsobily značné škody, které se stále vyhodnocují. Klienti by měli být aktivní v hlášení škod a dokumentaci, aby urychlili proces vyřízení pojistných událostí. Pojišťovny jsou připraveny pomoci i v obtížných situacích, kdy klienti přišli o potřebné doklady.

Zdroje

LEAVE A RESPONSE

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *